اتاق خبر کیاکالا

چگونه لپ تاپ را ریستارت کنیم؟

Reset

چگونه لپ تاپ را ریستارت کنیم؟

گاهی اوقات بنابر دلایل نامشخص، لپ‌تاپ با هنگی یا کندی عملکرد مواجه می‌شود. در این شرایط بخش زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند تا سیستم خود را ریستارت کنند. با این حال اگر با استفاده از روش‌های معمول قادر به ریستارت کردن لپ تاپ نیست، می‌توانید از روش‌های کمکی استفاده کنید. برای ویندوزهای مختلف روش‌های گوناگونی وجود دارد.

به عنوان مثال برای ریستارت ویندوز ۷ با استفاده از صفحه کلید می توانید ابتدا کلید ویندوز بر روی کیبورد را فشار داده و کلید جهت نمای راست را نیز ۲ مرتبه بزنید. پس از آن کلید جهت نمای بالا را زده و در نهایت کلید اینتر را فشار دهید. مشاهده می کنید که سیستم به آرامی ریستارت خواهد شد.

گاهی اوقات کاربران هنگام روشن کردن لپ تاپ با شرایطی مواجه می‌شوند که سیستم قادر به بالا آمدن کامل نیست. به همین علت می‌توانند از طریق صفحه sign_in سیستم را ریستارت کنند. برای طی کردن این فرآیند ابتدا باید با استفاده از کیبورد دکمه های L و Windows  را فشار داده تا سیستم به این صفحه منتقل شود.

در گام بعدی با فشار دادن و نگه داشتن کلید Shift از بخش Power Button در پایین سمت راست صفحه، گزینه ریستارت را انتخاب کنید.

حال سیستم در محیط ریکاوری بالا می آید در این صفحه باید با انتخاب گزینه Troubleshoot برای ریست کردن ویندوز Reset this PC را برگزینید.

حال میتوانید با انتخاب گزینه next سیستم را ریست کنید.

روش های دیگری برای ریستارت کردن لپ تاپ با استفاده از کیبورد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید یکی از کاربردی ترین روش ها که در بخش زیادی از سیستم ها می تواند مشکل گشای کاربران باشد، استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete به شمار می‌رود.این روش به گونه‌ای است که باید سه کلید را به صورت همزمان فشار داده تا صفحه جدیدی پیش روی شما قرار بگیرد. فراموش نکنید که فشار دادن این کلیدها به صورت همزمان قابلیت های مختلف دیگری نیز برای شما نمایش می دهد. برای جابجایی بین موارد مختلف با استفاده از جهت نما میتوانید اقدام کرده و با قرار گرفتن بر روی دکمه پاور، کلید اینتر را فشار دهید. اکنون می توانید سیستم را به صورت کامل خاموش کرده یا گزینه ریستارت را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X