اتاق خبر کیاکالا

لپ تاپ مناسب بورس، چه ویژگی هایی دارد؟

e6de a69f 4286 86a6 8a55139f2ebd
با توجه به بازدهی خوب بورس نسبت به بقیه بازارها، افراد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند در این بازار حضور یابند و سرمایه‌ مازادشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان یک معامله گر بورس ، هر چقدر هم که استعداد داشته باشید بدون ابزار مناسب کار دچار کمبود خواهد بود و از آنجا که این روزها بیشتر معاملات به صورت آنلاین انجام می شود ، یکی از مهمترین ابزارهای تجاری لپ تاپ یا رایانه رومیزی است.
concepts of trading 1280x720 1

اشتباه برداشت نکنید: یک کامپیوتر قوی به خودی خود شما را به یک معامله گر بزرگ تبدیل نمی کند. اما کیفیت لپ تاپ شما می تواند در اثربخشی شما به عنوان یک معامله گر بورس تأثیر بالایی داشته باشد ، بنابراین مهم است که لپ تاپی را انتخاب کنید که بتواند وظایف مورد نیازتان را به خوبی انجام دهد.

این نکته باعث شد تا مقاله ای جهت بررسی ویژگی هایی که برای خرید یک لپ تاپ مناسب بورس به آن نیاز هست را به شما ارائه کنیم. همچنین فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد برخی از بهترین انتخاب ها در این زمینه از بین لپ تاپ های موجود در بازار کشور هستند.

mw fi103 trader 20170314150322 zh 1

نخستین ویژگی ; پردازنده یا CPU

CPU یا پردازنده مغز کامپیوتر به حساب می آید و همه محاسبات و پردازش ها در آن صورت می گیرد. امروزه اکثر پردازنده ها ساخت دو شرکت اینتل (Intel) و ای‌ام‌دی (AMD) هستند. پردازنده های شرکت ای‌ام‌دی با قیمت پایین تری روانه بازار می شوند اما پردازنده های شرکت اینتل از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردارند.
در پردازنده های  اینتل اولین کلمه در نام پردازنده، نام تجاری است که معمولا “Intel Core” است اما همچنین ممکن است به عنوان Xeon، Celeron، Pentium یا Atom برچسب گذاری شود. همچنین در پردازنده های شرکت ای‌ام‌دی AMD Ryzen و AMD FX وجود دارد. پس از نام تجاری، شما می بینید که اصلاح کننده نام تجاری است که اغلب i3، i5 یا i7 است .
با توجه به کاربری که لپ تاپ ها در بورس دارند پیشنهاد ما استفاده از پردازنده های سری Celeron و core i3 شرکت اینتل هست زیرا هم از قیمت مناسبی برخوردارند و هم از پس کارهایی نظیر وبگردی و محاسبات مربوط به تحلیل نمودار ها و داده ها به خوبی بر خواهند آمد. البته بر کسی پوشیده نیست که هرچه سرعت پردازنده بیشتر باشد کارها با سرعت بیشتری انجام می پذیرند.

ویژگی دوم ; حافظه رم (RAM)

چه مقدار RAM برای لپ تاپ لازم است؟! در واقع هر چه مقدار حافظه رم بیشتری داشته باشید خیالتان راحت تر است. اما این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و انتخاب درست و هوشمندانه ای داشته باشید.
اگر تا چند سال پیش، ۲ گیگابایت رم برای یک لپ تاپ مناسب بود. الان دیگر نیست. بنابراین باید آینده نگر باشید و به فکر این باشید که آیا این مقدار حافظه رم تا چند سال جواب گو خواهد بود. نکته مهمی که وجود دارد این است که در بعضی از لپ تاپ ها امکان ارتقای حافظه RAM وجود ندارد؛ دلیل این موضوع هم کم شدن ضخامت لپ تاپ هاست. بنابراین باید به قابل ارتقا بودن حافظه رم خود اهمیت بدهید. پس توصیه ما برای استفاده لپ تاپ در بورس حداقل ۴ گیگابایت و حداکثر ۸ گیگابایت از حافظه رم می باشد.

سومین ویژگی ; حافظه هارد دیسک

امروزه حافظه های هارد دیسک به دو شکل دیسک حالت جامد یا همان SSD و دیسک سخت یا همان HDD  مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌های موجود، از هاردی با ظرفیت بیشتر از ۵۰۰ گیگابایت بهره می‌برند که حجم مناسبی برای استفاده‌های معمولی است. در صورتی که کارایی و البته بارگذاری سریع رایانه یکی از اولویت‌های شماست مطمئنا به‌شما پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال خرید حافظه هارد دیسک SSD باشید زیرا در بورس سرعت عمل یکی از فاکتور های مهم و تعیین کننده است. اما اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه خود هستید یک حافظه HDD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت هم کارتان را راه خواهد انداخت.

و آخرین ویژگی ; کارت گرافیک

حافظه گرافیکی دستگاه، وظیفه‌ی پردازش تصاویر را به عهده دارد. از آنجایی که در بورس با نمودار ها و تصاویر زیادی سر کار داریم پردازش تصاویر نیز دارای اهمیت بالایی خواهد بود. در حالی که استفاده از کارت گرافیک آن‌بورد باعث پایین آمدن قیمت دستگاه می‌شود، اما یک کارت گرافیک‌ مجزا با حداقل ظرفیت دو گیگابایت می تواند در نمایش بهتر نمودار ها تاثیرگذار باشد.

2 دیدگاه ها برای “لپ تاپ مناسب بورس، چه ویژگی هایی دارد؟”

  1. لطفا ازاین پست ها بیشتربرامون بزارین مچکر

    1. بله حتما تعداد اموزش ها بیشتر با کیفیت تر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X